maanantai 20. helmikuuta 2012

Melkoinen määrä agilitya

Huh huijaa. Vaikka kuinka on kiva mennä pitkästä aikaa hallille, niin jatkossa tulisi kyllä muistaa tehdä kunnon suunnitelma etukäteen, jottei tulisi treenattua liikaa. Tänään nimittäin treenasin taas ihan liikaa. Kyllähän Aino tekee ja ihan mielellään tekeekin, mutta kyllä siitä myös näkee väsymyksen. No, joka tapauksessa päivän teemoina oli jonkinlaiset pienet ohjaustreenit ja kepit. Lisäksi kertasin rengasta (meni hyvin, kertaakaan ei tullut Aino ohi!) ja ihan lopuksi kiikuttelin Ainoa keinulla moneen kertaan. Se oli Ainosta hauskaa. :-)

Aloitin ohjauskuviolla, jossa oli kolme aitaa ja putki. Piirsin kyseisen treenin kotona, mutta unohdin estejärjestyksen, joten sooloilin.... ja sen kyllä huomaa. Koira on ihan tosi näppärä, kääntyy hyvin ja vauhtia on mukavasti, mutta itse oon jo nyt niiiiin pulassa. Ihan kuin en olisi ikinä tehnyt agilitya. Mutta hauskaa oli siitä huolimatta, että videolta noiden pätkien katsominen olikin varsin nöyryyttävää. :-D

Keppejä tehtiin tositosi paljon, liikaa. Aloitin viidellä ohjurilla, enkä sitten edes ottanut niitä pois. Halusin treenata sivuetäisyyttä ja tarkoitus oli ottaa myös vedättämistä, mutta ne eivät oikein onnistuneet, joten päätin jättää sen treenin toiseen kertaan. Yhden tosi makeen leijeröinnin sain tehtyä kepeille, se oli hieno! Ongelmaksi tuli myös keppien jälkeen oleva putki ja sinne irtoaminen. Aino on tosi kiinni vielä minussa ja varsinkin jos mulla on lelu kädessä, se jää vielä tiukemmin muhun kiinni. Sitten taas kun mulla ei oo tällä hetkellä treeniliiviä, niin pallon kaivaminen hupusta oli tosi hidasta, eikä palkka tullut oikeaan aikaan.

Yritin vähän pyöritellä Ainoa myös toisilla hypyillä, mutta totesin, että se mitä mä nyt yritin, tulis kyllä opettaa ensin koiralle ennen kuin sen siirtää treeniin. En nyt muista ohjauskuvion nimeä, kun oon näissä nimissä niin surkea, mutta Ainolle pitäis opettaa se, että se vaihtaa mun selän takana puolelta toiselle. Lelullahan sen saisi treenattua, pitää siis pistää treenattavien asioiden loppumattomalle listalle myös se. 

Onneksi meillä alkaa parin viikon päästä JATilla ryhmätreenit! Saan ehkä tähän agilityyn jotain tolkkua, kun treenit on suunniteltu ja siellä on ylimääräisiä silmäpareja katsomassa. Kyllä mä taas tänään mietin, että on mulla vaan makee koira siitä huolimatta, että itse yritän kaikin tavoin sabotoida sen etenemistä. Joku sitä opettaa silti mun selän takana, kun se vaan oivaltaa uusia asioita, vaikken mä oo niitä sen kanssa välttämättä edes tehnyt. :-) Aino on vaan mahtava, mulla on taas pitkä tie agilityn parissa.

Tässä vielä videota illan treeneistä. Rehellisyyden nimissä on sanottava, että siihen on laitettu vain edes jotenkin onnistuneita pätkiä ja silti se video on kovin nöyryyttävää katseltavaa! :-D Mutta opinpahan läksyni, kun pistän omat töppäilyni muiden katseltavaksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti