sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Kaukokäskyissä edistystä

Mulla on ollut tänään narinailta. Oon tuskaillut kavereille kaikista meidän toko-ongelmista. Illalla juttelin ystäväni kanssa netin kautta ensiksi noudoista. Sanoin, että ongelmana on tylsistyminen tai hetsaamalla saalistaminen. Kaveri neuvoi vaan tekemään nostamistreenejä lattialta eri paikoista ja sitä kautta kasvattaa vaan tekniikkaa ja toisaalta osaamisen kautta myös varmasti intoa. Elina neuvoi myös, että siitä kapulan nostamisesta kannattaa tehdä leikki, pistää kapulaa eri paikkoihin ja saada silläkin kivaa vaihtelua ja varmuutta noutoon. Olin vähän skeptinen ja narisin vielä takaisin, että kun ei se Aino nosta lattialta kapulaa mulle. Mutta pari toistoa ja hupsista vaan kun kapula alkoikin nousta. :-) Ei se vielä sataprosenttisesti sitä nosta, varsinkin jos mulla on namit kädessä, niin jää kyttäämään niitä, mutta aika kivoja toistoja saatiin niin, että laitoin kapulaa eri paikkaan ja heti kun nosti, kehuin ja pyysin tuomaan eteen. Vaikka oon tässä viikon aikana varmaan kymmenen kertaa vaihtanut taktiikkaa noudon suhteen, niin ehkä yritetäänkin tätä leikkihommaa tehdä nyt ja saada siihen kapulan nostamiseen varmuutta, niin Aino ei ehkä myöhemminkään lähtisi niin saalistamaan. 

Toinen kullanarvoinen vinkki tuli myös Elinalta kaukokäskyihin. Oon Ainon kanssa niitä tosiaan tehnyt vain namilla avustaen, ja eteenpäin ei olla menty. Aino vain tarjoaa ja steppaa, kun nami on niin lähellä, mitä hakea. Elina sitten vinkkasi, että josko vaan ottaisi vähän etäisyyttä ja yrittäisi sitä kautta saada puhtaita vaihtoja. Epäilin, mutta laitoin kuitenkin kameran pyörimään ja testasin, mitä tapahtuu. Jippii, koira osaa! Vähän tulee vielä epäpuhtautta ja varsinkin seisominen jää välillä vähän "vajaaksi", mutta ekaksi treeniksi jo tosi hyvä - edistys oli huima. :-) Tämä vaati vain sen, että uskalsin nousta polviltani ylös ja otin namin nenästä irti. Apuja toki Aino vaatii, koska jos nyt tulee välimatkaa, lähtee varmasti vielä etenemään, mutta näitä hiotaan hetki ja sitten yritetään kasvattaa välimatkaa.

 

Munhan ei enää tänään pitänyt treenata, mutta Aino onkin illan aikana syönyt varmaan kahden päivän ruoat ja nyt reppana on ihan puhki. Huomenna koittaa taas arki ja Aino saa ihan rauhassa nukkua päivät, kun mä oon poissa. ;-) Elinalle kiitos loistavista vinkeistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti