tiistai 31. tammikuuta 2012

Tokoilua sisällä

Mä oon nyt kaksi aamua aloittanut Ainon kanssa tekemällä noutojuttuja ulkona ennen kuin lähden töihin. Aino on aika hyvin kapulaa tuonut. Vauhtia ei toki vielä ole, mutta tsemppaan sitä paljon ja kapula nousee jo kohtuullisen hyvin maasta. Ainolla on selvästi kapulaan myös motivaatio kasvanut, koska kun lopetimme ja laitoin kapulan kuistin rapulle ja lähdin rapsuttamaan autoa, niin yht'äkkiä Aino juoksi rapulle, otti kapulan suuhunsa ja toi sen minulle. :-D

Tänään tehtiin sisällä tokoiluja. Aloitin kaukokäskyillä. Vähän oli liikettä nyt Ainolla, mutta huomauttamalla "hupsis" ja korjaamalla uudestaan, Aino selvästi tajusi kyllä ideaa. Varsinkin maasta seisomaan nousut paranivat huomattavasti. Seisomisesta maahan tarvitsee vielä voimakkaan avun, jotta pistää painon taakse - helposti lähtee jalat liikkumaan. Mutta näissä oli sekä hyviä että huonompia pätkiä. Täytyy jatkaa näitä vaan ihan rauhassa. :-)

Tein sisällä myös noutojuttuja. Tänään ahtaassa tilassa tuntui, että oli vähän vaikeuksia. Ulkona toimii paljon paremmin. Mutta kyllä se kapula kuitenkin maasta nousi ja aina kun Aino sen nosti, kehuin kovasti. Eteentulot kapulan kanssa olivat tänään suoria!

Tämän jälkeen tein vähän eteentuloja ilman kapulaa, jotka niin ikään olivat suoria. Niistä tein myös siirtymiä sivulle. Vähän perusasento meinaa jäädä vajaaksi, täytyy näitä treenata taas enemmän. Mutta ei sentään hypännyt enää siirtyessä edestä sivulle. 

Sitten tein vielä liikkeestä seisomista. Jotain ajatusta on Ainolle tähän jo tullut. Mulla on nyt vieläkin käytössä käsky "oota", mutta en mä tiedä onko se hyvä... Ehkä se "top" olisi kuitenkin parempi. "Maahan" ja "oota" kuitenkin venyy vähän samalla tavalla alkutavussa, saattaa sekoittaa Ainoa. Mietin, että pitäisikö se nyt vaan vaihtaa "top/tap" -käskyksi?

Ei mitään loisteliaita sisätokoja tänään, mutta ihan ok juttuja kuitenkin ja Aino oli hyvin hommissa mukana. Lopuksi tein sitten sellaista, että laitoin noutokapulan lattialle, mutta en sanonut Ainolle mitään. Aino meni noutokapulalle ja toi sen suoraan mun syliin ja heilutti häntää. :-) Palkkasin tietysti ja kehuin hurjasti ja tästä tehtiin nyt sitten taas uusi leikki. Aino jaksoi tätä just niin kauan kun mä vaan laitoin kapulaa lattialle. Ei se tässäkään mikään ylitsepursuavan nopea ole (ei todellakaan!), mutta kuitenkin selvästi mielissään namien toivossa kapulaa mulle syliin kantoi. Täytyy taas aamulla tehdä ulkona pari noutoa.

Otin näistä treeneistä myös videota, mutta koska treenasin mun huoneessa ja tila on mitättömän pieni, niin kaikista videoista puuttuu Ainon pää. En sitten jaksanut näitä edes nettiin ladata sen takia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti